Výsledky soutěže Zlatá koruna o nejlepší finanční produkty roku jsou podle výzkumu, který provedla společnost Ipsos Tambor, jedním z důvodů, proč si polovina lidí z nabídky na trhu zvolí určitý produkt. Výzkum proběhl krátce před tím, než byly vyhlášeny letošní výsledky Zlaté koruny. Výzkum ukázal, že Zlatá koruna a obdobné soutěže mají významný vliv na chování a rozhodování klientů při výběru finančních produktů. Výzkum zahrnoval reprezentativní vzorek 1000 respondentů starších 18 let. „Toto zjištění, které provedla renomovaná agentura pro výzkum trhu, nás potěšilo a příjemně překvapilo, protože dosud tyto dopady nikdo nezkoumal a neměřil. Potvrzuje se, že výsledky odborného hodnocení prostřednictvím Zlaté koruny jsou pro mnoho lidí cennou informací, kterou nikde jinde nezískají a která jim umožňuje lépe se orientovat v často nepřehledné a neustále se rozšiřující nabídce na finančním trhu,“ říká Pavel Doležal, ředitel soutěže Zlatá koruna. Pro 77% dotázaných je soutěž Zlatá koruna velkým přínosem pro populaci České republiky právě proto, že přispívá k vyšší informovanosti o finančních produktech a podle 50% dotázaných inspiruje k většímu zájmu Čechů o dění na finančním trhu. Tento zájem se nejvíce projevuje ve věkové skupině 45 – 54 let, kde kladné odpovědi dosáhly 59%, u lidí ve věku 25 – 34 let to bylo 56% a převažuje i u žen s 54% kladných odpovědí. To, že výsledky Zlaté koruny mají přímo vliv na rozhodování při pořizování finančního produktu, uvedlo 43% dotázaných. Vysoké mínění mají lidé o důvěryhodnosti Zlaté koruny. Názor, že vítězné produkty pro ně představují větší záruku důvěryhodnosti a serióznosti v porovnání s ostatními finančními produkty, vyjádřilo 70% dotázaných. "Skutečnost, že se lidé stále ještě dostatečně neorientují v produktech na finančním trhu nám potvrzují zjištění i z jiných výzkumů. Není proto překvapení, že výsledky soutěže Zlatá koruna jsou pro spotřebitele důvěryhodným vodítkem při výběru produktů," dodává Michal Straka, Account Director společnosti Ipsos Tambor.
Soutěž Zlatá koruna oceňuje nejlepší finanční produkty na českém trhu. Letos se pod záštitou ministra financí ČR Miroslava Kalouska konal již její 6. ročník. Od začátku soutěže v roce 2003 se jí zúčastňují všechny významné banky, pojišťovny, leasingové, investiční a další finanční společnosti. Do letošního ročníku soutěže přihlásilo 63 finančních společností celkem 182 produktů. Nejlepší produkty v 15 kategoriích vybírá Finanční akademie složená z 260 finančních
odborníků. Kromě toho uděluje také cenu Novinka roku. Výsledky hodnocení ve Zlaté koruně pomáhají veřejnosti snáze se orientovat v nabídce finančních produktů, motivují občany k tomu, aby se více zajímali o vlastnosti jednotlivých produktů a lépe porozuměli nabídkám finančních společností. Významnou součástí Zlaté koruny je hlasování o Cenu veřejnosti, kdy nejoblíbenější finanční produkty volí veřejnost prostřednictvím internetu a SMS zpráv. Letos bylo hlasování rozšířeno o Cenu podnikatelů, kterou se oceňují nejlepší finanční produkty pro malé a střední podnikatele. Do veřejného hlasování se v letošním roce zapojil rekordní počet více než 43 tisíc účastníků. Zlatá koruna svým zaměřením přispívá ke zdravé konkurenci, podporuje vznik nových produktů a veřejnosti napomáhá k vyšší finanční gramotnosti. Další informace o soutěži Zlatá koruna najdete na www.zlatakoruna.info. Partneři soutěže Zlatá koruna
Generální partner: OVB Allfinanz, a.s.
Partneři: CK Fischer, World Class, Audi, ČT 24, Ipsos Tambor, TOP HOTELS Group, Open University, Bomton, Intermundo Cigars, Spielberg.
Hlavní mediální partneři: MF Dnes, iDnes.
Mediální partneři: FinExpert.cz, Osobní finance, Finance.cz, Kurzy.cz, Peníze.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, České noviny.cz, Finanční noviny.cz, Prosperita, NEWTON Media.
Odborní partneři: Finanční arbitr České republiky, Česká asociace pojišťoven, Asociace českých pojišťovacích makléřů, Asociace penzijních fondů, Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců České republiky, Asociace hypotečních makléřů, Bankovní registr klientských informací, Nebankovní registr klientských informací, SOLUS, Unie společností finančního zprostředkování a poradenství, Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, Hospodářská komora České republiky, Unie malých a středních podniků.
© 2024 Kancelář finančního arbitra | všechna práva vyhrazena